Jak leczyć paradontozę?

Z poprzedniego artykułu wiemy już co to jest paradontoza, jakie są przyczyny i objawy choroby, która niestety może prowadzić do wielu powikłań, a w najgorszym razie do utraty uzębienia. Jeszcze do niedawna sądzono, że paradontoza dotyka wyłącznie osoby w podeszłym wieku. I rzeczywiście, najwięcej pacjentów, którzy borykają się z paradontozą ukończyło 45 lat. Niestety, nie oznacza to, że reszta nie ma się czym przejmować. Coraz częściej spotykamy się bowiem z przypadkami paradontozy u ludzi młodych, a nawet dzieci. Na szczęście, nawet jeśli z jakichś powodów nie udało się uniknąć infekcji tkanek przyzębia, w dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji nowoczesne sposoby leczenia paradontozy. Zatem, jak leczyć paradontozę, a także co jest dobre na paradontozę?

Paradontoza zębów

Przyczyny paradontozy zębów mogą być różne. Niemniej, aby zapobiec tej chorobie, najważniejsza jest profilaktyka, a mianowicie regularne usuwanie kamienia nazębnego oraz prawidłowa higiena jamy ustnej na co dzień. Bardzo prawdopodobne, że dzięki temu uda się uniknąć paradontozie zębów, a przy predyspozycjach genetycznych czy chorobach mogących skutkować paradontozą, przynajmniej ją opóźnić Pamiętajmy też, że jeżeli już zauważymy pierwsze objawy lub będziemy mieć jakiekolwiek podejrzenia, czym prędzej powinniśmy udać się do stomatologa, który zaoferuje nam nowoczesne sposoby leczenia paradontozy. Na czym one polegają? Jak leczyć paradontozę? Czy istnieją jakieś skuteczne leki? Co jest dobre na paradontozę?

Sposoby leczenia paradontozy

Jak leczyć paradontozę? To zależy. Konkretny sposób leczenia paradontozy przede wszystkim wynika ze stopnia jej zaawansowania. Zanim stomatolog podejmie się leczenia, konieczne jest dokładne oczyszczenie powstałych w wyniku infekcji kieszonek dziąsłowych. W nowoczesnych gabinetach stomatologicznych taki zabieg jest nieinwazyjny, bo wykonywany przy użyciu lasera. Następnie aplikowany jest preparat, który ma za zadanie wyleczyć stan zapalny. W sytuacji, gdy paradontoza zębów zdążyła już mocno uszkodzić tkanki i rozchwiać zęby, niezbędne jest natomiast leczenie chirurgiczne celem oczyszczenia korzeni zębów i stabilizacji przy użyciu szyn. W razie potrzeby chorą tkankę usuwa się, a kość odbudowuje. Czy coś poza tym? Co jest dobre na paradontozę?

Co jest dobre na paradontozę?

Interwencja chirurgiczna to nie jedyny sposób leczenia paradontozy. Jeśli paradontoza zębów nie osiągnęła jeszcze najwyższego stadium zaawansowania, wciąż możemy mieć nadzieję, że uda nam się uniknąć skomplikowanego zabiegu. Co jest dobre na paradontozę w takim przypadku? Rewelacyjne efekty przynosi kuracja specjalistycznymi lekami, a dokładniej preparatem na bazie amelogeninu – białek wyhodowanych w laboratorium na wzór tych, które u człowieka występują wyłącznie w okresie życia płodowego, stymulujących tkankę do wzrostu i odbudowy.